وبلاگ دانشجویان شیمی دانشگاه مازندران

University of MaZandaran Chemistry Students' Weblog

وبلاگ دانشجویان شیمی دانشگاه مازندران

University of MaZandaran Chemistry Students' Weblog

روز مهندس مبارک

اولین روز مدرسه از همه پرسیدن: میخوای چیکاره شی؟  

خیلیا گفتن:مهندس...

 امروز فقط بعضیا مهندس شدن, مثل تو ...

***5 اسفند روز مهندس گرامی*** 

 

 


درود بر دوستان مهندس جان 


شاید شماها هم مثل من نمیدونستین یه همچین روزی وجود داشته باشه ولی بد نیست یه نیگا به تقویم بکنین تا باورتون بشه.
این روزو روز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس نامگذاری کردن 

واسه همین این روز رو به شما دوستان مهندس مخصوصا از جنس شیمی... 

                              به تمام مهندس ها و اون هایی که در شرف مهندس شدن هستن... 

                                                                   به همه مهندسین ایران چه با کار و چه بیکار... 

                                                                                                                          تبریک میگم. 


میدونین این مهندس بودنمون به چه درد میخوره؟!!...این که مامانامون واقعا بگن بچمون مهندسه D: 


یه شعر و یه متن هم تو ادامه مطلب گذاشتم که بامزند...

 

اهل دانشگاهم 
        رشته ام علافی‌ست 
                   جیب‌هایم خالی ست
        پدری دارم
                  حسرتش یک شب خواب! 
        دوستانی همه از دم ناباب
                  و خدایی که مرا کرده جواب.

 

اهل دانشگاهم
        قبله‌ام استاد است
                     جانمازم نمره! 
 

خوب می‌فهمم سهم آینده من بی‌کاریست 
         من نمی‌دانم که چرا می‌گویند مرد تاجر خوب است و مهندس بی‌کار
                                                               وچرا در وسط سفره ما مدرک نیست!
(چشم ها را باید شست
جور دیگر باید دید)
باید از آدم دانا ترسید!
                                   باید از قیمت دانش نالید!  

وبه آنها فهماند که من اینجا فهم را فهمیدم
                                    من به گور پدر علم و هنر خندیدم!

 

کار ما نیست شناسایی هردمبیلی!
کار ما نیست جواب غلطی تحمیلی! 
                     کار ما شاید این است 
                          که مدرک در دست
                                          فرم بی‌گاری هر شرکت بی‌پیکر را
                                                                                            پر بکنیم.

                  ___________________________________________________________ 

مردی که سوار بر بالن در حال حرکت بود ناگهان به یاد آورد قرار مهمّی دارد؛ ارتفاعش را کم کرد و از مردی که روی زمین بود پرسید:
“ببخشید آقا ؛ من قرار مهمّی دارم ، ممکنه به من بگویید کجا هستم تا ببینم به موقع به قرارم می رسم یا نه؟”
مرد روی زمین : بله، شما در ارتفاع حدودا ً ۶ متری در طول جغرافیایی “۱٨’۲۴**ﹾ** ۸۷ و عرض جغرافیایی “۴۱’۲۱**ﹾ** ۳۷** هستید
مرد بالن سوار : شما باید مهندس باشید
مرد روی زمین : بله، از کجا فهمیدید؟؟”
مرد بالن سوار : چون اطلاعاتی که شما به من دادید اگر چه کاملا ً دقیق بود به درد من نمی خورد و من هنوز نمی دانم کجا هستم و به موقع به قرارم می رسم یا نه؟”مرد روی زمین : شما باید مدیر باشید.
مرد بالن سوار: از کجا فهمیدی؟
مرد روی زمین : چون شما نمی دانید کجا هستید و به کجا می خواهید بروید.
قولی داده اید و نمی دانید چگونه به آن عمل کنید و انتظار دارید مسئولیت آن را دیگران بپذیرند. اطلاعات دقیق هم به دردتان نمیخورد.

نظرات 12 + ارسال نظر

سلام مهندسین گرامی تبریک میگم.فکر کنم با این شعر قشنگ اسکلت های سهراب سپری توی قبر همچنان رو ویبره باشه وهمچنین چشم رفقای همه از دم ناباب روشن

آرش شیردل جمعه 6 اسفند 1389 ساعت 12:24

منم روز مهندس رو به همه ی مهندسین عزیز تبریک میگم.آقا امید من اولین روز مدرسه وقتی ازم پرسیدن میخوای چیکاره شی گفتم:من دوس دارمبه جایی برسم که بتونم رابطه ی هندرسن هزلباخ رو نقض کنم!!!!

مصطفی جمعه 6 اسفند 1389 ساعت 13:15

منم این روزو به همه مهندسای گرامی به خصوص داداشه گم تبریک میگم...
ا ا ا ا، مهندس چرا بنزین گرون شد ؟!!!

فرزانه جمعه 6 اسفند 1389 ساعت 14:45

حالا مگه ما مهندس میشیم؟

مینا جمعه 6 اسفند 1389 ساعت 22:17

ادامه شعر آقا مصطفی
......
سرعت که بالاتر بره تا۱۲۵ بره مصرف میره بالاتر تقریبا دو برابر...
منم به همه ی مهندسا تبریک میگم

Mohammad شنبه 7 اسفند 1389 ساعت 10:04

شعر خییلللیییی باحالی بود.

مهندس شیمی شنبه 7 اسفند 1389 ساعت 10:38

اقا امید شما همیشه تقویم رو نگاه میکنید!!!!!!!!!!!!!
روز مهندس مبارک

نه. خودم گفتم که اصلا نمیدونستم همچین روزی هست. یه دوستی بهم sms داد و بهم تبریک گفت که امروز روز مهندسه...

مهندس شیمی شنبه 7 اسفند 1389 ساعت 10:41

همیشه تقویم رو نگاه میکنی یا یه نفر بهت تبریک گفته!!!!!!!!!!!
روز مهندس مبارررررررررررررررررررررررررررررررک

هانیه شنبه 7 اسفند 1389 ساعت 13:51 http://poshtekonkooria.persianblog.ir/

سلام روزتون مبارک بروبچس.شعر باحالی بود

مازیار تلاشان(مدیریت صنعتی) دوشنبه 9 اسفند 1389 ساعت 02:58

می بینم که خیلی دوست دارین مهندس بودین نهههههههه...
حالا من بهتون تبریک میگم همچنین به دوستای مهندسم

مهندس شیمی 88 روز سه‌شنبه 10 اسفند 1389 ساعت 23:14

سلام علیکم
چه پر رویین!!!!
خودتونو قاطی مهندسا نکنینا!!!!2

شیمی کاربردی ۸۸ دوشنبه 16 اسفند 1389 ساعت 14:08

شما پرویی که میای وسط وبلاگ ما تازه واسه خودت نظرم میدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد