وبلاگ دانشجویان شیمی دانشگاه مازندران

University of MaZandaran Chemistry Students' Weblog

وبلاگ دانشجویان شیمی دانشگاه مازندران

University of MaZandaran Chemistry Students' Weblog

شهر خودتون رو شرح بدید

سلام خدمت دوستان و همکلاسی های عزیز 


از اون جایی که خیلی ها گلایه داشتن از وبلاگ به خاطر مطالب copy _ paste ، تصمیم گرفتم تا پستی بذارم که هم جدید باشه هم جنجالی!!!

شما باید در چند جمله به صورت خلاصه تعریفی جامع از شهرتون ارائه بدید(بازم تاکید میکنم خلاصه) 

توی ادامه ی مطلب من برای نمونه شهر خودمو بهتون معرفی میکنم(امیدوار دیدتونو عوض کنم)

 

قم شهریست در حاشیه کویر ، از شمال به تهران از جنوب به کاشان و از غرب به اراک و ساوه محدود میباشد

جمعیت قم برطبق سرشماری سال ۱۳۸۵ مرکز آمار ایران برابر با ۹۵۹٫۱۱۶ نفر بوده که از این جهت، هشتمین شهر پرجمعیت ایرانه

بنا بر نقل گریشمن، محدوده کنونی قم جزو دومین دسته سکونتگاه‌های پیش از آریایی فلات ایران بوده‌است. بنا بر این قول و همچنین بر اساس حفاریهای انجام شده در محل تپه قمرود، قدمت سکونت در این منطقه به هزاره پنجم پیش از میلاد می‌رسد. آثار این حفاریها درموزه ی ایران باستان و نیز موزه آستانه قم موجودند.

بر اساس اسطوره‌ها، این شهر را ساخته «خانی» دختر «بهمن» می‌دانند. 

حلا شهرمون دوتا آخوندم داره!!! 


نظرات 69 + ارسال نظر
مهسا جون :) دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 17:48

سلام.عجب پستی گذاشتیدا. هر کی ندونه من که می دونم نیت سوء تون از گذاشتن این پست چی بود:).خواستین1 دستی بزنین 2دستی بگیرین دیگه:-) خطاب به همون بعضیا : من 1کی عمرا لو بدم . :) =)) =))

مهسا :) دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 17:55

شهر من زیباست.شهر من روستاست.خداییش روستاهای شهرمون از خود شهرمون قشنگ تره.در مرکز شهر به یاد منطقه ی غارنشین کوهستانهای آلپ می افتیم.و ساختمانهای سیاهی که به گمانم روزگاری در پی یافت زغال به رنگ بالهای زیبای پرندگان دانشگاهمان(ضریب هوشیا منظورم همون کلاغه)در آمده.و مردمی که گویی از خانه ها سرازیر شده و در چند پاساژ زیبا و نورسیده ی شهر عقده های جوانی شان را در پشت ویترینهای طلایی و چشمکهای شیشه های براق مغازه ها سپری می کنند.آری.شهر من همان جاست.....:)

امیر فرزین دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 20:14

مهسا خانوم یک دفعه بگو مال کجایی؟؟
دیگه این حرفها چیه ؟؟
هر کسی از شهر خودش می تونه دفاع کنه .

محمد دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 21:41

خوب شد معنی ۲ تا رو هم فهمیدیم. اما در مورد این پست باید بگم؛من این وب رو محل مناسبی برای بیان عظمت شهرم نمیدونم. با این حال برای معرفی یه لینک بهتون پیشنهاد میکنم تا شاید اندکی حق مطلب رو ادا کرده
باشم:


http://mazandaran.blogsky.com/pages/38

الهام دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 22:42

جالبه٬شماها همو میشناسین اما بازم میترسین کسی بشناستتون.چه عیبی داره بقیه بدونن مال کجایین؟مگه از وطنتون خجالت میکشین؟مهسا جون چه عیبی داره بدونن؟آقای امیر فرزین شما که شعار میدی خوب بگو مال کجایی؟چرا خودت نمیگی؟باز دم آقا محمد گرم.(با اینکه در کل میونه ماها با شما ساروی ها خوب نیست ولی باز خوبه یکی شهامت داشت بگه)

الهام دوشنبه 29 آذر 1389 ساعت 22:59

من بابلیم.شهر ما به شهر دانشگاهی معروفه.اسم قدیمش مامطیر و بعدها بارفروش بوده که بعدا شده بابل.کاخ بابل٬پل محمد حسن خان٬بقعه سلطان محمد طاهر٬امام زاده قاسم٬پارک نوشیروانی(که به همت بچه های بالا از رونق انداختنش)آثار تاریخی و تفریحیه.مردمش اکثرا اهل صرفه جویی و سادگین تا تجمل گرایی.در کل اینجا فضا محدوده٬ولی امیدوارم به طور خلاصه کم نذاشته باشم.

وحید.ق سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 09:48

اخرین شهر مازندران ، شهری زیبا و کوچک با مردمانی مهربان
عروس شهرای ایران = رامسر

از طرف بر و بچس ۵۰۵ سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 09:56

والا من که بچه بهنمیرم.ولی اصلیتم جنوبیه.اگه لاف نزده باشم شهر ما اصلا لافزن نداره.از جاذبه های شهرم میتونم به برج ایفل و پیزا، پل گلدن گیت، بورس داوجونز،دانشگاه های آکسفورد وهاروارد و... و از جاذبه های طبیعی به آبشار نیاگارا،رود نیل،جنگلهای آمازون،قله اورست و از عجایب آن به اهرام ثلاثه،دیوار جنوب،آرامگاه زئوس،باغ های معلق جنوب،فانوس اسکندر جنوبیه و... اشاره کنم.
والا این ۳۰۰ میلیونو داشته باش تا بعدا یه ۴،۳ میلیارد دیگه بهت بدم.............

نبی سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 11:42

من بچه بابلم.براتون بگم بابل خیلی شهرباحالیه بامردمان بامرام*ازهرنظرمیخاین حساب کنیدشهرمون تواستان تکه ازنظرصنعتی گرفته تاتوریستی حتماوقت کردین یه سربیاین بابل فقط قبل اومدنتون حتما مجوزبرای داخل شدن به بابل روبگیرید

احسان سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 13:43

در یک کلمه تهران.
تهران همه چی داره. از ساحل زیبا گرفته تا جنگل های سرسبز. بر خلاف تصورات مردمی هوای تهران بسیار خوب و دل نشین است. مشکل ترافیک هم نداره.
تازه ما مترو و BRT هم داریم شما ندارین.
(حلبی آباد تهران از بابل توریستی تر و صنعتی تره)

مصطفی و امید سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 14:15

شهر ما:
شهریست ساحلی با قدمتی تاریخی و آسمان خراشای بلند.
شهریکه نامش در دورترین نقاط جهان هم برای مردمان آنجا آشناست.
جنگلهایی که وسعت آن از نظر کریستف کلمب با جنگلهای کوچک آمازون قابل مقایسه نیست!
شهری که دارای طولانی ترین رود خاور میانه (رود تلار ) که محل گذر معروف ترین کشتیهای جهان نظیر تایتانیک میباشد.
شهری که ماهانه با برگزاری نمایشگاهای بین المللی میزبان میلیون ها توریست از نقاط مختلف جهان میباشد.
شهری با بزرگترین دانشگاه آزاد جهان با انواع دانشجو مستعد .
سینما هم نداریم به خاطره تبلیغات سینمای خونگی و چون معروفترین فیلمهای جهان اینجا ساخته میشوند
شهر ما : قائم شهر

ایمان سه‌شنبه 30 آذر 1389 ساعت 14:19

آقا بگم از کرج
چی نداره ماشین داره آسفالت داره تازه حرم مطهر آخوند هم داره بیشتر از دوتای قم داره. ۲تا قتل و ۳تا آدم ربایی کم کم تو یک ساعت. البته نقاط قوت هم داره: یک مترو دارن میزنن بیا و ببین مارپیچ هر ۲۰ متر یه پیچ ۹۰ درجه داره. همه چی به کنار یه شهره و یه استان. دیگه نگم همتون کرجو البرز میشناسین.
ولی نه یه سر بیاین واسه تجربه بد نیست.

مهسا چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 15:08

آقایون متقلب.از شیوه نوشتم من تقلید نکنید
اینجوری که من دستگیرم شده مثل اینکه کل ایران دریاست که هم قایمشهر و هم تهران ساحل داره.
مهسا خانوم مثل اینکه شما همکلاسی اینا نیستی.چون من همکلاسیشون نیستم.اصلا هم از وطنم خجالت نمی کشم.فقط به خاطر ۱سری مسایل امنیبتی نمی تونم بگم
اگه اونجوری از شهرم نوشتم فک کنم فقط مزاح بود.وگرنه اصلا خوشم نمیاد جلو بقیه از شهرم بد بگم.اگه هم بخوام بد بگم فقط ژیش هم شهریام.که اگه همشهریم داشته باشم فک کنم فهمیده باشن با توصیفاتم اهل کجام

مهسا چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 15:12

ببخشید.عوض الهام خانوم نوشتم مهسا خانوم.
در اثر اشتباه تایپی بود.آدم دست به تایپش خوب باشه این دردسرا هم داره دیگه

مهسا چهارشنبه 1 دی 1389 ساعت 15:18

اشتباه تایپی های متنم:
اولا که قائمشهر و اشتباه نوشتم.قصدم توهین به شهر مقدستون نبود آقایون محترم.واقعا مقدسه.ما شنیدیم پاریس کوچک هم می گن بهش.
۱جا هم عوض پ٬ ژ نوشتم.امیدوارم خودتون تشخیص بدید کجا رو اشتباه نوشتم.غلطا رو عین پتک تو کله ادم زنید

مصطفی پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 00:02

نه دیگه ،به پاریس قائمشهر کوچک میگن.
نمی خواستم ریا بشه اما مجبورم بگم:
ناپلئون توی کشور گشاییاش قائمشهرو(شاهی) الگوی پاریس قرار داد.

مهسا پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 12:33

وای چه عالی.فک کن پس تو دانشگاه کلی خارجی به توان2داریم.پاریسی به توان2.پاریس اگه توان1باشه،قایمشهریا میشن به توان2دیگه.:-)
راسی برج ایفلتون کجاست؟قصد ساختشو ندارین؟

الهام پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 12:53

آقا احسان درست صحبت کن.من سر شهرم غیرتیمابعدم تهرانتونم دیدیم.هیچ جذابیتی نداشت.اون شهر سنگی اصلا قابل مقایسه با بابل به این مصفایی نیست

رامتین پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 17:35

اهل تهرانم من

روزگارم عالی

سور و ساطم جور است

وانتی دارم که

زرت آن قمصور است

خانه ام زیر زمین

سوسکهایش خوشگل

موشهایش باحال

لوله ها پوسیده

همه چیز اورجینال

پسرانم همه خوب

همه در راس امور

این یکی اهل هنر

می نوازد وافور

آن یکی پنهانی

می فروش پاسور

اهل تهرانم

سومی نان خشکی است

چرخ توپی دارد

قبل از این با موتورش

در ونک، کیف ربایی می کرد

چارمی از پاییز

می خورد آب خنک در زندان

سی دی غیر مجاز

پخش می کرد ایشان

دخترانم دم بخت

نه ببخشید، همه سن بالا

پرشده خانه م از رایحه ی ترشیجات

بخت آن یک شد وا

رفت وبعد از یک سال

با دوتا بچه به پیشم برگشت

خورد با مشت و لگد

کتکی کامل و مشت

اهل تهرانم

شوهرش،شرّخر مشهوری بود

سه زن ص ی غ ه ای و عقدی داشت

می شناسید ، اسی خرکش را؟

آدم بیخود و ناجوری بود

همسرم هم دیروز

از خوشی دق کرده است

طفلکی راحت شد

هیکل گنده منهم ای کاش

در همین هفته به او می پیوست

اهل تهرانم

حالا نظرت رو پاک کنم؟!
خوبه من گفتم کوتاه بنویسید وگرنه که...
علیرضا

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 20:44

آها خوبه!
به این میگن پست!
ازینا بیشتر بزارید
موضوعای جنجالی دیگه ای هم هست مثلا آبی قرمزو ...این حرفا

خیلی مرسی از لطفتون فقط کاش با اسم نظر میدادی
از اون جایی که همه قرمزن دیگه کل کل راه نمیوفته!!
علیرضا

[ بدون نام ] پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 21:27

e شمام لنگی هستین؟!
اولین آبیش خودم

الهام پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 23:20

علیرضا درست میگه جناب ناشناس.اینجا همه قرمزن.شما آبیا که....

مصطفی پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 23:22

نه دیگه خود پاریسی ها اصالتشون قائم شهری واسه همینه که به خودشون توی اروپا افتخار می کنن .
اولین برج جهانو که اول شهر ما داشت ،گفتم که ناپلئون از روی حسودی زد برجه مارو خراب کرد ،بعد رفت عین همینو واسه خودشون ساخت.

باران پنج‌شنبه 2 دی 1389 ساعت 23:56

سلام بروبچه های قائمشهر همیشه خوش غیرتیهاشونوهمه جانشون می دن خوشم اومدکه اینجاهمکم نذاشتن دمتون گرم.زنده بادپاریس کوچک

مصطفی جمعه 3 دی 1389 ساعت 00:23

آخره نظره دوستمو تصحیح می کنم:
زنده باد پاریس(قائم شهر کوچک)

مهسا جمعه 3 دی 1389 ساعت 01:49

ولی میدونی چیه؟من بهتون توصیه می کنم برای ارزش نهادن به شهر مقدس قائمشهر در راستای بنا نهادن آثار باستانی گذشته کوشش نمیایید.یا برید ایفل و از پاریس بکنید بیارید قائمشهر.یا برید از شهرداری مجوز بگیرید دوباره بسازیدش،غصه جاشم نخورید.من خودم 1جای خوب واسش تعین میکنم:-).فقط زحمت ساختش با شما:-D.
1کی گفت زنده باد پاریس کوچک،دومی گفت زنده باد پاریس(قائمشهر کوچک)
منم واسه حمایت شما که فردا بی محلی نبینین نرین معتاد نشین;-) میگم زنده باد شاهی،زنده باد قائمشهر:-D

امید جمعه 3 دی 1389 ساعت 12:06

اول باید بگم که واقعا مهسا درست گفته, فقط شاهی. کلا قائمشهریای با غیرت هستن که میگن شاهی. پس زنده باد شاهی.
دوما ما یه برج داریم که دیگه نیازی به ایفل و پیزا و نمیدونم چیو چی نیس. یه تار موی گندیده میدون ساعت ما (طالقانی) به کل هیکل این برجا می ارزه.

مهسا جمعه 3 دی 1389 ساعت 12:22

اولا که مهسا نه و مهسا خانوم.
ثانیا میدون ساعتتون چندتا ساعت داره؟الان دقیقا ساعتش چنده؟
اعتماد به نفس......
فقط هم
قائمشهری باغیرت نیست که میگه شاهی.من فقط حامی اون 2نفر بودم.:@

مصطفی جمعه 3 دی 1389 ساعت 13:41

تکمیل میکنم :
زنده باد :علی آباد،شاهی،پاریس(قائمشهر کوچک).
لازم به کندن برج ایفل نیست ،چون برجه ایفل خودش نماده
قائمشهرتوی اروپاست

امید جمعه 3 دی 1389 ساعت 14:01

اعتماد به نفس خودت که بیشتره... اوه, مهسا خانوم
باشه از این به بعد بهت میگیم مهسا خانوم تا ... نشی.
میدون ما 4تا ساعت داره که هیچ کدوم یه ساعتو نشون نمیدن میدونی چرا؟ چون هرکدومشون واسه یه کشورن. یعنی نه که شهرمون بین المللیه باید با ساعت کشورای مهم دنیا هماهنگ باشیم.

مهسا جمعه 3 دی 1389 ساعت 14:05

ا،اشتباه نکن.
آخرش زنده باد قائمشهره نه پاریس.
بچه اینقد سنگ پاریسو به سینت نزن.
خوبه اینقده بهتون بد کردن،برجتونو که خراب کردن،متقلبا هم که ازتون تقلید کردن حالا میگی زنده باد پاریس؟
عوض اینکه به شهر خودش بنازه میگه زنده باد اونجا.:$ :-S

مهسا جمعه 3 دی 1389 ساعت 14:15

من واسه این اون حرفو زدم که گفتم شاید داغ دختر خاله تو دلت مونده باشه که چایی نخورده پسرخاله میشی.
شما نگران من نباش.
آره اعتماد به نفسم زیاده،شما هم بهتره با من کل کل نکنی.
مطمئنی4تا ساعت داره؟خیلی خوب میشه اگه اینم متذکر بشید که با کدوم کشورا هماهنگید؟

مصطفی جمعه 3 دی 1389 ساعت 14:30

واسه اینکه پاریسیارو تحقیر کنم نوشتم پاریس(قائمشهرکوچک)
وگرنه پاریس ۱شهر کوچیک کجاو قائمشهر بزرگو توریستی کجا؟!
همه باید از اینکه قائمشهر توی ایرانه افتخار کنن.
البته شما هم باید به شهرتون افتخار کنین.

مهسا جمعه 3 دی 1389 ساعت 14:47

آره،اون که مسلمه.
من هم به شهر خودم،هم به شهر شما،تو 1جمله به کل ایران افتخار میکنم.:-D ;-)

مصطفی جمعه 3 دی 1389 ساعت 14:57

اگه اشتباه نکنم فکر کنم کسی جز خودتون ندونه ماله کدوم شهرین آخه اسمه شهرتونو قبلا نگفتین ؟
نمی گین تا بچه ها نیان شهرتون؟

مهسا جمعه 3 دی 1389 ساعت 15:07

نه،فقط خودم نیستم که میدونم.خیلیا می دونن اهل کدوم شهرم:-)
من چه بگم چه نگم بچه ها خودشون میان شهرمون;-)

نسیم جمعه 3 دی 1389 ساعت 22:01

کلا همه جا شده چته مهسا مصطفی امید
عزیزان میتونین آیدی هاتونو در اختیار هم بذارید

الهام جمعه 3 دی 1389 ساعت 22:41

آی گفتی نسیم جون٬بذار خوش باشن.( البته امیدوارم حکایت این پاریس کوچک نشه حکایت...)

مهسا جمعه 3 دی 1389 ساعت 22:50

ا،ا،ا،بچه ها شما هم؟تورو خدا توطئه ای کودتایی چیزی راه نندازین.:-)

مهسا جمعه 3 دی 1389 ساعت 23:01

وای بچه ها این چت نیست.کسی در ملاء عام چت نمیکنه،اینا حرفای شخصی نیست که بخوایم چت کنیم.حرفای خاصی نیست نیازی هم به پنهان کاری یا چت نیست.
آنچه که عیان است چه حاجت به چت و نهان است؟(با تحریف)

الهام جمعه 3 دی 1389 ساعت 23:29

مهسا جون قرار نیست چت حرفای خصوصی باشه.کسی هم کودتا نمیکنه فقط میگیم ۱ بحپ رو کش میدید بی معنی میشه.البته بعضیا فوق العاده گیرن.منتظرن یکی ۱ چیز بگه کل بندازن.در هر صورت مهسا جون ما نیتمون بد نیست.۱ انتقاد کوچیکه همین

مهسا جمعه 3 دی 1389 ساعت 23:42

به روی چشم الهام جان.
من سعی میکنم دیگه کل نندازم.

مصطفی شنبه 4 دی 1389 ساعت 00:03

نسیم خانم ما فقط توی ۲تا پست داریم کل کل میکنیم .
درباره ی پیشنهادتونم فکر میکنم و اما شما الهام خانوم استعداد خوبی توی مظلوم نمایی و دوبه هم زنی داری ،موفق باشی.

مهسا شنبه 4 دی 1389 ساعت 00:30

آقا مصطفی میشه نظرایی که تو پست اول گذاشتم+این نظرمو پاک کنید؟
تو اون پستم نوشتم،ولی پاک نشد.
فعلا که همکلاسیاتون....

الهام شنبه 4 دی 1389 ساعت 00:33

خوشم اومد خوب منظورمو گرفتی اما اگه ناراحتتون کردم عذر میخوام.مظلوم نمایی هم نمیکنم٬مودبانه رفتار میکنم مظلوم نماییه؟در هر صورت من عذر میخوام که باز کش پیدا نکنه باز خودم متهم بشم.مهسا جون مرسی٬بالاخره نشون درک بالای خانوماست.مرسی عزیزم

مهسا شنبه 4 دی 1389 ساعت 00:45

نه الهام جان،اشتباه نکن.نشون از درک نیست.وگرنه خوب و از بد تشخیص میدم.هم من هم شما هم همه خیلی خوب میدونن که هیچ گناهی نبوده.
ربطی به درک خودم نداشت که قبول کردم،اگه بی رودربایسی بخوام بگم بیشتر بهم برخورده.

الهام شنبه 4 دی 1389 ساعت 00:54

من جدا ازت عذر میخوام اگه ناراحتت کردم اما واقعا قصدم این نبود.اگه بحثتون اثاثی باشه کسی اعتراض نمیکنه٬اما این بحثا...به هر حال آدم باید انتقاد پذیر باشه.با جنبه بودن فقط به پذیرفتن شوخیا نیست.اگه بگی از شوخی ناراحت نمیشم هنر نکردی.مهم اینه که آدم انتقاد پذیر باشه.به هر حال عزیزم معذرت میخوام ازت.اصلا هر قدر میخواید بحث کنید.معنی با جنبه بودنم واسه هم معلوم شد.

مصطفی شنبه 4 دی 1389 ساعت 00:56

مهسا خانوم من مدیر وبلاگ نیستم و نمی تونم پاکش کنم.پوزش
از شما بعید بود کم بیارین
چی همکلاسی ؟! خدا نکنه چنین همکلاسی داشته باشیم.
الهام خانوم ،انتقادپذیر باش .خداییش خودت نظر آخرتو بخون مظلوم نمایی دیگه .اول مارو متهم می کنی به اینکه دارین میچتین بعد واسه مظلوم نمایی خودتونن متهم می کنینو عذرخواهی میکنین.

مهسا شنبه 4 دی 1389 ساعت 01:08

الهام خانوم ناراحتی یا دلخوری دلیل بر این نمیشه که انتقاد پذیر نباشم.
ولی حرفتون بی منطقه.کجای کل کلا بد بود یا توهین بود یا اشتباه بود که شما به قاضی میری؟
آقا مصطفی
کم نیاوردم،ولی.....
وقتی1دختر داره اینجوری راجع به من حرف میزنه یا قضاوت میکنه وای به حال بقیه.....
تو محیطی که آدماش1همچین طرز فکری دارن یا اینجور قضاوت های بیجا و بی اساس و بی شناخت میکنن،عقل آدم حکم میکنه آدم خودش ازشون فاصله بگیره.

الهام شنبه 4 دی 1389 ساعت 01:09

آقا مصطفی مودب باش.اسمشو هر چی میخواین بذارین.من جنبه انتقاد پذیریمو ثابت کردم.فقط من گفتم؟منتقد٬نسیم٬باران٬ و خیلی ها که بی نام نظر دادن.دروغه؟کی حمایتتون کرد؟کی گفت به به چه جالبه؟فقط خودتون خوشتون میاد کافیه؟بعدم باید به هر نقد کننده ای بتوپین؟من میگم این کل کل ها خوبه اما نه در حد شوری.اعتدال بده؟من دیگه جیزی نمیگم.شمارو با مشوقاتون تنها میذارم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد